Vi bygger på förtroende sedan 1928

Jobba hos oss

Linda Magnusson,Biträdande Servicechef
""Vill skapa en smidig vardag""

Linda spikar max tre större fokusområden per arbetsdag, tre saker som ska klaras av innan dagen är slut. - På så sätt kan jag ge tid till verksamheten däremellan, jobbet som biträdande servicechef är väldigt varierande och man vet aldrig vad som uppstår under en arbetsdag, säger Linda.

Linda har varit på Otto Magnusson i fem år, tre år på entreprenad och de två senaste på serviceavdelningen. - Rollen som biträdande servicechef kräver att man arbetar på en övergripande nivå. Tillsammans med servicechefen, Torbjörn, leder vi serviceverksamheten. Målet är att göra vardagen så smidig som möjligt för våra medarbetare.

Medan servicechefen har mer kundfokus riktar sig Lindas jobb mer mot det administrativa. Det handlar om centrala avtal, miljöarbete, verksamhetsutveckling, uppföljningar och att arbeta fram nya rutiner.

- Variationen och medarbetarna på serviceavdelningen är det bästa med jobbet. En arbetsdag kan innehålla allt mellan att jobba med strategiska utvecklingsfrågor och vara ute i produktionen och titta på detaljer på t ex en byggnadsställning. Fördelen med det här jobbet är att verksamheten och medarbetarna hela tiden utvecklas och kommer med nya utmaningar som jag måste läsa på kring och själv utvecklas inom.

"Satsa på både teori och praktik"

I rollen som biträdande servicechef har Linda haft mycket nytta av teoretiska studier. Men för den som vill satsa på yrket rekommenderar hon helt klart även den praktiska biten.

- Mitt råd är att både satsa på teori och praktik. Jag kan sakna att aldrig ha suttit i produktionen. Det hade varit bra med ett par månader i en byggbod, att komma närmare verkligheten men det kommer kanske i framtiden.

 

 

Jobba hos oss